Content

Administratief/Secretarieel

Een afbeelding van Metta Piening

Altijd bezig om onze klant nog beter van dienst te kunnen zijn

Metta Piening, Facilitair medewerker bij het Facilitair service punt in Veendam

In mijn functie van facilitair medewerker ben ik het gezicht voor onze interne klanten, de medewerkers van de RDW. Klantvriendelijkheid staat bij ons hoog in het vaandel. Mijn collega’s en ik dragen zorg voor alle vragen die binnen komen op facilitair gebied. Dit kunnen klachten, wensen, informatievragen, storingen en/of calamiteiten zijn. We doen ons uiterste best om hiervoor gepaste oplossingen te bieden. Daarnaast is het belangrijk dat medewerkers zich bij de RDW veilig voelen en een thuisgevoel hebben als ze mijn gezicht of die van mijn collega’s zien bij de receptie.

Volop mogelijkheden om door te stromen
Voor mij is het leuk werken bij het Facilitair Service Punt. Persoonlijk vind ik het heerlijk met mensen om te gaan en houd ik van afwisseling in mijn werk. We zijn continu bezig met verbeteren en vernieuwen. Ik krijg voldoende ruimte om mijn inzichten en ideeën tot uiting te brengen ten behoeve van de interne klant. Mijn collega’s en ik zijn eigenlijk altijd bezig om onze klant nog beter van dienst te kunnen zijn.
Ik ben geruime tijd geleden bij de RDW in dienst gekomen, namelijk in 1987. Ik ben toen begonnen als medewerkster bij de afdeling waar de kentekenbewijzen voor deel 1-LPG-Gas werden uitgegeven. Daarna heb ik verschillende functies bij het Facilitair Service Punt vervuld. Bij de RDW zijn er volop mogelijkheden om door te stromen als je dat wilt. Het belangrijkste is dat je er zelf open voor staat!

Een afbeelding van Wendy Burger

Uitdaging om wettelijke ontwikkelingen in te regelen in onze processen

Wendy Burger, Medewerker HR Servicebureau bij de afdeling Human Resources in Zoetermeer

Het HR Servicebureau is het eerste aanspreekpunt voor medewerkers en managers voor informatie over HR-aangelegenheden. Mijn werkzaamheden zijn zeer divers. Naast informatieverstrekking ben ik samen met mijn collega’s verantwoordelijk voor alle administratieve taken rondom personele zaken en voor de maandelijks juiste en tijdige salarisverwerking en betaling. Daarnaast bestaat een belangrijk deel van mijn werkzaamheden uit het informeren van de medewerkers en het management over de uitvoering van het personeels- en organisatiebeleid, arbeidsvoorwaarden en salaris specifieke vraagstukken. Ook voeren we de correspondentie met externe partijen zoals UWV, Belastingdienst en het pensioenfonds ABP.

De afwisseling van de verschillende werkzaamheden binnen mijn functie vind ik het leukst. De wet en regelgeving op het gebied van HR verandert continue, het is een uitdaging om deze ontwikkelingen in samenwerking met andere HR afdelingen snel en effectief in te regelen in onze huidige processen en werkzaamheden.

Tal van mogelijkheden om jezelf te ontwikkelen
Op 1 augustus 2012 ben ik in dienst getreden bij de RDW op de HR afdeling. Voordat ik in dienst kwam bij de RDW, was ik een half jaar gedetacheerd bij het HR Servicebureau. Hierdoor had ik al kennis gemaakt met de organisatie en dit beviel mij erg goed. De medewerkers binnen de RDW zijn erg gedreven in hun werkzaamheden en de sfeer onderling is heel prettig.

Hiernaast biedt de RDW mij tal van mogelijkheden om mezelf te ontwikkelen en verdere opleidingen te volgen. Op dit moment vind ik nog voldoende uitdaging in mijn functie, maar wanneer ik in de toekomst een volgende stap in mijn loopbaan wil maken dan liggen de kansen bij de RDW voor het oprapen!

Mensen bij elkaar brengen

Guiliano Hatimi, Behandelingsmedewerker bij de divisie Registratie & Informatie in Veendam

Mijn passie in mijn werk is mouwen opstropen, hard er tegenaan gaan en mensen bij elkaar brengen. Het werk is heel interessant, het is divers en het is elke dag een verrassing wat je tegenkomt. Het is een dynamische unit en daar houd ik van.

® werkenbijdeRDW 2018