Front & Back office
Werk jij mee aan een nieuwe tijd?

Informatie borgen voor veiligheid, duurzaamheid en rechtszekerheid

Bijna 12 miljoen voertuigen zijn er in Nederland geregistreerd. Voor jouw beeld: als je die allemaal achter elkaar zet, dan gaat die file anderhalf keer de wereld rond. Tel daarbij de andere voertuigen die we bij de RDW in onze registers hebben, zoals drones en snelle motorboten. Dan kun je je vast en zeker voorstellen hoe uitdagend de klus is om alle gegevens van die voertuigen netjes vast te leggen. Een belangrijke klus ook: alle voertuigeigenaren en rijbewijsbezitters moeten erop kunnen vertrouwen dat dit goed gebeurt. Zo kan worden aangetoond of een voertuig is verzekerd, wie er aansprakelijk is bij schade, en hoe hoog de CO2-uitstoot is. Met de vastgelegde informatie borgen we ook de veiligheid, duurzaamheid en rechtszekerheid.

Goed werkende processen dankzij de backoffice 

Onze backoffice zorgt ervoor dat alle systemen en processen die we gebruiken goed in elkaar zitten en foutloos werken. Die processen en systemen zijn geautomatiseerd waar het kan en persoonlijk waar het moet. Complexe gevallen doen we nog handmatig. Maar verreweg het grootste gedeelte van de gegevens die we van fabrikanten en eigenaren krijgen, verwerken we digitaal. Ook zorgen we ervoor dat partijen die inzage hebben in de registers dat veilig en volgens onze regels doen. Denk aan de politie en andere handhavers die kenteken- en rijbewijsinformatie nodig hebben voor hun maatschappelijke taak.

De frontoffice staat klaar voor onze klanten

Klanten die hulp kunnen gebruiken bij het regelen van hun registratie helpen we vanuit de frontoffice. Onze digitale diensten ontwerpen en verbeteren we continu op basis van klantreizen en onderzoek. En we zorgen voor goede uitleg op de website. Uiteraard beantwoorden we ook vragen van klanten. Via telefoon, e-mail of social media loodsen we hen door de processen heen.


Schrijf je in voor de Job Alert en blijf op de hoogte van de nieuwste vacatures.

Anna Khanamirjan

Senior behandelmedewerker

“In deze baan vond ik juridische uitdaging én volop ruimte om te groeien”

Wat begint als een vakantiebaan blijkt voor senior behandelmedewerker Anna Khanamirjan de kickstart van een mooie carrière binnen de RDW. Bij de unit Voertuigregistratie en Documenten behandelt ze wijzigingen in de registratie van voertuigen die gesloopt of geëxporteerd worden. “Een juridische uitdaging, want we maken vaak gebruik van maatwerk om onze klanten te helpen. Wat me daarnaast positief heeft verrast? De ontwikkelmogelijkheden. Binnenkort start ik met een nieuwe rol als adviseur.”

Lees meer

Ryan Fonseca & Rick Vos

Medewerker en adviseur backoffice

Mensen helpen met hun autoverzekering, bijzondere voertuigen op kenteken krijgen of het rijbewijs van een buitenlandse voetballer omwisselen in een Nederlands rijbewijs. Als backofficemedewerker werk je altijd op het raakvlak tussen dienstverlening en mensen. Ryan en Rick vertellen hoe ze bij de RDW binnenkwamen en wat hun werk zo leuk maakt. “Je krijgt de tijd om een klant echt te helpen."

Lees meer

Andrea Horlings

Medewerker klantcontactcentrum

“Het klantcontactcentrum is dé basis om het werk van de RDW te leren kennen” 

Bij het klantcontactcentrum van de RDW beantwoorden ruim honderd collega’s zo’n miljoen telefoontjes, tweehonderdduizend e-mails en tachtigduizend vragen via social media per jaar. Het grootste gedeelte van de uiteenlopende vragen komt van particulieren. “Omdat het klantcontactcentrum zo breed georiënteerd is, krijg je een goed beeld van het werk van elke afdeling binnen de RDW”, vertelt klantenservicemedewerker Andrea Horlings. “Wil je doorgroeien binnen de organisatie, dan biedt dit werk je een uitstekende basis.”

Lees meer

Jolanda Zoet

Juridisch consultant

“Door goede samenwerkingen kan ik mijn juridische kennis optimaal benutten”

Toetsen of een beleidsvoornemen van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat uitvoerbaar is voor de RDW. Onderzoeken of een registratie wel voldoet aan de Algemene verordening gegevensbescherming. Meewerken aan de vernieuwing van het erkenningenstelsel voor voertuigbedrijven. Uitdagingen waar Jolanda Zoet aan werkt in haar functie als juridisch consultant. “Ik maak de vertaalslag van wet- en regelgeving naar de diensten van de RDW. Samen met collega’s uit al onze domeinen werk ik aan processen die kloppen.”

Lees meer