Deze website gebruikt cookies om jou de best mogelijke ervaring te geven op onze website. We gebruiken alleen noodzakelijke en functionele cookies. Bekijk meer informatie over het gebruik van cookies.
Haar dagelijkse job is het registreren van onder meer waterscooters, sloepen, boten en jachten. Zeker in het hoogseizoen een intensieve taak. “Tussen april en september komen er gemiddeld wel 200 aanvragen per dag binnen, die we samen met een team van 8 collega’s wegwerken”, aldus Evelien. Dat zijn nieuwe boten, maar ook overschrijvingen, wijzigingen en uitschrijvingen. “En belt ondertussen een booteigenaar met een vraag of verzoek? Dan staan we deze te woord.” Evelien houdt van die drukte. “Op zulke momenten laat je je echte zelf zien. Je staat aan en regelt het. Daar krijg ik energie van.”
In het laagseizoen heeft Evelien meer tijd voor andere taken. Zo springt ze bij in andere teams. Ook denkt ze mee over de arbeidsmarktstrategie. “Ik werkte hier nog geen jaar toen ik daarvoor gevraagd werd. Ik help met de planning en organisatie van alle acties en evenementen om nieuwe medewerkers te werven. Ook ben ik host en leid ik mensen rond. Een ‘regeltaak’ waarbij mijn horeca-achtergrond goed van pas komt.”
En vanuit deze rol kwam er nóg een interessante taak op haar pad: stagiairs verwelkomen en begeleiden. “Bij mij kunnen stagiairs terecht met vragen die ze misschien niet zo snel aan hun begeleider op de werkvloer stellen. Hierdoor ben ik voor hen een vertrouwenspersoon.” Dat ze al binnen een jaar zo zou groeien, had Evelien niet gedacht. “Daar ben ik wel heel trots op. Fijn dat de RDW deze kansen biedt. De extra taken zijn een mooie aanvulling op mijn werk.”
Wat Evelien het allerleukst vindt aan haar baan? “De mensen met wie je samenwerkt. Tijdens mijn sollicitatiegesprek werd al gezegd dat het voelt als één RDW. Dat is écht zo. Je kent niet iedereen, maar kunt wel met iedereen een praatje maken. Iedereen is vriendelijk en staat voor je klaar, ook al hebben collega’s het druk. Dat zorgt voor een prettige werksfeer.” Met haar directe collega’s lacht ze veel en wandelt ze regelmatig. “We helpen elkaar. En als de ene eerder weg moet, neemt de ander het werk over. We zien vaak al aan elkaars blik hoe het gaat. Hoewel ik hier nog niet zo lang werk, kennen we elkaar al door en door.”
Inmiddels denkt Evelien ook mee over het verbeteren van de werkprocessen. “Zowel voor onze klanten als voor onszelf is dit fijn. Zo proberen we het registratieproces verder te digitaliseren en duidelijker te maken voor de klant. We halen regelmatig feedback op via de website die we bespreken met de procesadviseur.” Genoeg uitdagingen in het werk dus. Nog een tip van Evelien voor wie overweegt te solliciteren: “Schrijf alles op, want je krijgt in het begin veel informatie. En geniet daarnaast vooral, want het is een hele leuke organisatie om voor te werken!”